04 juuli 2016

Tere tulemast truppi, Henriete!

"Kus Tiit on?" tekib küsimus.
"Ta teab. Ta ise ütles, et teeme esmaspäeval."
"Kus ta siis on?"
"Näiteks... ee... küüntes?"
"Võib küll olla. Arvestades..."

"Raudselt ta ei tulegi ja me niisama passime siin!" toriseb Maarja. "Mul jäi isegi söök tegemata..."
"Oleksin jõudnud tordi ära tuua," pomiseb Mare ja lisab arglikult: "Meil on täna pulma-aastapäev."
Neil? Kas me mitte 4. juulil hoopis ühes teises pulmas laulmas ei käinud?

"Helista!" nõuab Maarja.
"Mul ei ole telefoni kaasas," vabandab dramaturg.
"Helista sellega!" suunatakse peeglilaualt Maarja telefoni võtma. "Või too siia, ma helistan ise!"
"Kodus kamandatakse, nüüd siin ka," tõrgub Küllike ja teeb midagi ennekuulmatult eluohtlikku: ei täida Maarja korraldust!

Imekombel ei juhtu midagi.

Viljar räägib väikseks vinjetiks, kuidas tädi talle kunagi Soomest imeodavad kingad tõi, mis paraku suhteliselt ruttu osadeks lagunesid. "Surnu kingad!" laiutab jutustaja käsi. "Tädi ju keelt ei mõistnud, vaatas hinda ja näitas näpuga... Mul surid selle peale jalad ära."

Küllikest huvitab, kust Aire talle kingad tõi. Tahaks veel. Otsa hakkavad saama.
"Palju sa nendega käinud oled?"
"Kilomeetrites?"
Küllike ei oska kummalegi küsimusele vastata.
"Need ei ole kõndimiseks,"
"Lamamiseks? Kaks kuud on jalas olnud. Matkadel. Maanteerännakuil."
"Ööseks ka ei võta ära???"
Selgub, et Sportsdirectist.
"Ma ei näinud seal küll midagi sellist. Isegi proovikabiini me Maarjaga ei leidnud," teatab Merike.
"Internetipoes polegi proovikabiini!" teab Leo.

Räägitakse ka, et näljasena ei maksa poodi minna.
"Ma olen asjaolude sunnil nädal aega nälginud," kurdab dramaturg. "Täna (enne poodiminekut) sõin viimased kuivained kapist ära ja poes riiulite vahel oli tunne, et kohe mitte midagi pole tarvis."
"Sa oleks võinud tühjast külmkapist pilti teha," õpetab Merike.
"No?"
"Oleksid müüjale andnud. Ta oleks soovitanud."

Leo räägib Küllikese suurest pääsemisest.
Küllike kurdab, et tal on uus... sõber. Inimlik pool käsib aidata, aga isekam pool on surmani tüdinenud. Pidevatest telefonikõnedest.
"Sa ei tea siis, mida tuleb öelda, kui rohkem ei taha?" imestab Leo
"Pea valutab?" pakub Mare arglikult.
"Siin Küllikese automaatvastaja. Peale piiksu minge... Piiks!"

Primadonna saabub.
Kohe kähku kleidiproovi!
"Mis need on?" näpib proovija läbipaistvaid aasasid.
"Need ei ole õlapaelad! Need on riputamiseks!"
"Kuhu riputatakse?"
"KÕRVADE TAHA!"
"Kuidas sa kleidi selga paned!? Ei roni jalgupidi! Üle pea!"
"Käi põrgu! See on nii pikk. Ma kardan pimedat!"

"See on liiga üleval sul," sikutab Aire.
"Oota, ma sätin!" on modell kriitikast häiritud.
"Ma pole elus teist nii koledat naist näinud," ohkab Küllike.

"Hea pikk kleit."
"Võiks veel pikem olla. Poleks vaja raseerida."

"Kas sa ei saaks seda, noh, ülespoole kergitada," osutatakse rinnalohkudele ja kõhukumerusele.
"Kleidiga tehke, mis tahate, aga kõhtu ei puutu!"

"Seda polegi veel keegi kandnud!"
"Siis ju täitsa tutikas!"
Nuusutatakse. Ongi.
"Soe on!" kiidab modell.
"Näita!" hakkab Mare materjali katsuma. "On jah paksem riie."
"On jah. Ma vist võtan varsti teksad alt ära!"

Väike nägelus meeste ja naiste erinevustest lahtiriietumisel.
"Te teete ju ühe liigutuse rohkem!" süüdistab lavastaja naisi. "Miks on vaja särk niimoodi üle pea tõmmata? See jääb ju pahempidi!"
"Ja siis? See üks liigutus. Ma pööran ümber!" ei näe Merike probleemi.
"Eks ole! Mees jäägu söömata, laps tissitamata, peaasi, kui saab pesu ringi pöörata! Ja siis räägivad, miks Kihnus naised teel randa käigu pealt sokki koovad. Kodus pole aega. Pööravad pesu ringi."

"Kleit kleidiks. Mis ma jalga panen?"
"Häda pärast käivad need ka," lohutab Mare. Pistame kummagi vahele kunstlille.
"Varba vahele roosi?"

Siirdume lavale. Sinna veel sademevesi ei ulatu. Aga ladistab korralikult. Üleval, akende taga.
Leo nägu läheb särama. "Ooh! Tänu taevale. Ma just mõtlesin, kes mind koju viib!"
Tulija ei saa Tiidult pilku.
Tiit kirjutab selle oma uue imago arvele. Ripsmed plagisevad, kiharad koolduvad seksikalt sõrme ümber.

Aire on korduvalt küsinud, kuidas laupäeval minnakse.
Lõpuks ometi hakatakse asja arutama. Loendustulemused ütlevad, et peaksime Veljo autosse mahtuma. Sellega on siis korras? Või? Äkki pühendaks auto-omaniku ka plaanidesse?
Omanik on nõus.

Egod ja alter egod kästakse koju jätta. Nende jaoks ruumi pole.

Prognoosi kohaselt etendub "Sangadega saunamees" Väätsal 9. juulil 15-15.30 paiku.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar